10 Mayıs 2010 Pazartesi

Konaklama 3 - Konaklama Bulmak İçin 4 Yol

Bu gönderi bağımsız olarak okunabileceği gibi Konaklama 1 - Konaklama Çeşitleri ve Konaklama 2 - Kriterlerin Belirlenmesi yazılarının da devamı niteliğindedir. Konaklama konusundaki tüm ayrıntılar için bu dizi altındaki tüm yazıları okumanızı tavsiye ederim.

Herkese selam.

2 haftalık bir aradan sonra tekrar birlikteyiz. Aslında yazımı tamamlamış sadece yayınlımadan önce yapacağım son düzeltmeler için hafta sonunu bekliyordum  ki bu durumu engelleyici iki şey aniden ortaya çıkıverdi. Şey aslında aniden değil ama ikisinin arka arkaya gelmesi süreci yavaşlattı. Bunlardan birincisi ve asıl gecikmeye neden olanı Ubuntu adlı Linux dağıtımının yeni sürümünün yayınlamasıydı. İkincisi ise yeni bir işe başlamam ve dolayısıyla herşeye daha az vakit ayırabilmekle ilgiliydi.

Aşağıda linkini görmüşsünüzdür. Ubuntu -diğer Linux dağıtımları gibi- kendisi Windows'a alternatif, günlük ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz, bedava bir işletim sistemi. 6 ayda bir yeni sürümleri yayınlanan bu işletim sisteminin yayınlanması tabi ki beni heyecanlandırdı. Hemen apar topar yeni sürümü indirdim ve kuruluma geçtim. Her şey çok güzeldi ta ki blog iletilerini yazmak için artık metin editörü değilde ScribeFire adlı Firefox eklentisini kullandığımı ve onun yedeklerini almadığımı hatırlayana kadar :(

Yapacak bir şey yoktu. Tekrar yazacaktım ancak bu seferde hızlı bir iş değiştirme sürecine girdim. Görüşmeler, anlaşmalar, işi devralmalar, vs. derken herşey o kadar hızlı gelişti ki geçtiğimiz haftaya işe gidip işten gelmekle geçirdim. Tekrar otomatik pilota bağlanmak "gerçek hayat"la ilgili işlerimi haftasonlarına ertelememe neden oldu.

Her şeye rağmen SislerMevsimi sizlerle! :)

Konaklama konumuza devam ediyoruz. Bu yazımızda kısaca konaklama bulma yolları üzerinde duracağız. Aslında belli başlı yollardan oluşacak bir liste olacak bu. Daha önce bilenler hatırlayacak, bilmeyenler öğrenecek.

1. Danışmanlık Firması/Okul Aracılığıyla:

En kolay ve pahalı yoldur. Daha gitmeden önce, okul kaydınızı yaptırırken konaklama biçiminizi seçer, ne kadar kalacağınızı belirtir ve paranızı ödersiniz. Yine aynı şekilde İngiltere'de de okulunuza gider kendilerine konaklama konusunda yardımcı olmaları için başvuru yaparsınız. Onlarda size yardımcı olur. 120 GBP'den başlayan fiyatlarla konaklama bulursunuz. Eğer kendi başınıza uğraşmak istemiyorsanız ve de maddi problemlerim yok diyorsanız neden olmasın?

2. Arkadaşlar Aracılığıyla:

Arkadaşlarınızı, tanıdık, eş-dost, akrabayı haberdar edin. Bir şeyler çıkacaktır mutlaka. En azından alternatiflerinizi arttırmış olursunuz.

3. Okulunuzdaki Duvar İlanları Aracılığıyla:

Okulların giriş-çıkışlarında, öğrenci işlerinin/danışmanın bulunduğu salonlarda veya öğrenci kafetaryalarında öğrencilerin kullanması için panolar asılıdır. Bu panolarda kullanılmış kitaplarını satmaya çalışan, iş arayan, iş teklif eden, parti veren, ev/oda arkadaşı arayan ve kullandığı odayı bir an önce kiraya verip depozitosunu geri almaya çalışanların verdiği ilanlar vardır. Sizde bu ilanları kontrol edin ve ufak renkli bir kağıda ev/oda aradığınızı belirtin ve iletişim bilgilerinizide vermeyi unutmayın. Buralardan da bir şeyler çıkabilir.

4. Gumtree.com Aracılığıyla:

Efsanevi web sitesi! Londra'da bir süre bulunan herkes bu siteyi kullanmış, en azından duymuştur. Herkesin herşeyi herkese teklif ettiği site. Bizdeki sahibinden.com tadında. Tabi konaklama üzerine yoğunlaşmış durumda. Arama özellikleri sayesinde istediğiniz istediğiniz bölge, fiyat, oda çeşidi kriterlerini belirleyip bir konaklama bulabilirsiniz.  Ben oradan bulmuştum. Aradığınız kriterlere uygun bir oda bulduktan sonra hemen belirtilen bilgilerden iletişime geçin ("Can we arrange a viewing, pleas?). Mesaj atmanız daha uygun olabilir, anlaşamama sorununu engellemiş olursunuz? İlanda belirtilen referans numarasını eklemeyi unutmayın. Bazen bir kişinin birden çok ilanı bulunabiliyor, karışıklık çıkmasın.

Benim tavsiyem konaklama araştırmalarına (house hunting) çok fazla vakit kaybetmeden başlayın. Git gel derken çok vakit alan bir iş olup çıkabiliyor. Bunun dışında çok önemli bir etken olarak, daha öncede belirttiğim gibi, evler çok küçük ve bakımsız olabiliyor bu yüzden kabul edilebilir bir ev bulabilmeniz için çok dolaşmak ve vakit harcamak gerekebiliyor. Ben yaklaşık 15 ev falan gezmiştim. Sizde hemen karar vermeden önce bir bu kadar gezseniz iyi olur.

Aramalarınız sırasında size yardımcı olacak 2 önemli araç var. Aslında ikiside aynı olması bir yana kullanım açısından farklılık gösteriyorlar. Biri kitap harita, diğeri ise elektronik harita:
  1. A-Z London Street Atlas
  2. Google Map
Ben her ikisinden de oldukça yararlanmıştım ve herkesede öneriyorum. Google Map'i kullanmak çıktı alma açısından biraz sorunlu olsa da arama sonucunun çabuk gelmesi açısından tatmin edici. Eğer kolaylıkla çıktı alabileceğiniz bir yer varsa kitabı almanıza gerek yok ama yinede elinizin altında böyle bir şey bulunması, özellikle turistik yerlerle ilgili açıklamalarından dolayı işinize yarayacaktır.

Evet arkadaşlar. İleride konaklama konularına dönmemiz olası ama genel olarak konuyu kapsayan bir yazı dizisi olduğunu düşünüyorum. Eğer sizinde ev bulmak ile ilgili tecrübeleriniz, duyumlarınız varsa yorum bırakarak paylaşabilirsiniz.

Herkese iyi avlar, selamlar.


3 yorum:

  1. Hi Aydın Yavaş,
    Accommodation 3 - 4 ways to find accommodation post was nice.
    Thanks for sharing this excellent information. I really like this post.
    web designing services in uk

    YanıtlaSil
  2. thanks for ur experience more useful information and fun activity on Glasgow body rubs, u can find what u want

    YanıtlaSil
  3. A great blog post. I am glad I came across this visit my website: Frosted Glass Splashbacks

    YanıtlaSil