15 Nisan 2010 Perşembe

Yeni Çipli Pasaportlar


Oryantasyon için Almanya'ya gitmem gerektiğinde "Pasaportun var mı?" diye sormuştu fabrika müdürü Ümit Bey. Aslında vardı ama onu en son 1989'da kullanmıştım. 11 yaşımda  halimin fotoğrafını kabul etmeyeceklerine göre her halükarda da değiştirilmesi gerekecekti. Zaten Ümit Bey'de cevabımı beklemeden yeni bir pasaport edinmemi ya da var olanı uzatmak için gerekli işlemlere başlamamı istedi.

İşlemler için yerel emniyet müdürlüğüne gittiğimde görevli memurun beklemediğim bir sorusuyla karşılaştım: Hali hazırda sahip olduğum bir pasaportum var mıydı?

"Var." dedim. Herhalde eski pasaport kayıtlarımı bulup işimi çabucacık halledecek, diye düşünürken "Eski pasaportun lazım." dedi memur bey.

Eee kim şimdi eve gidip tekrar dönecek ki hem nerede olduğunu bilmiyordum pasaportumun.
"Erm.. Var mı dedim ben az önce? He he... Yok demek istemiştim aslında."
"Bana bak var mı yok mu bir karar ver. Yok dersen ve de kayıtlarda var çıkarsa başın derde girer söyleyeyim."
"Hay Allah! Var ama kayboldu, bilmiyorum nerede olduğunu."
"O zaman gazeteye kayıp ilanı vereceksin, sonrada o gazeteyi alıp bize getireceksin."
"Haydaaa! Başlayacağım şimdi."
"Efendim?!"
"Ee... Yok bir şey. Ben gidip bir eve tekrar bakayım belki bulurum."
"Git bakalım."

Neyseki eski pasaportumu buldum, geri döndüm ve 5 yıllık yeni bir pasaporta başvurdum. Memur eski pasaportumu aldı yenisine zımbaladı ve elime taşıması rahatsız edici, birbirine zımbalı iki defter tutuşturdu. O zamandan beri pasaportlardan pek haz etmiyorum.

Ama, sanırım, iyi haberler var! Uzun yıllardır hayali kurulan ve üzerinde çok konuşulan "çipli" pasaportlar yolda.

Yeni pasaportlarla ilgili daha geniş bilginin yer alacağı "ePasaport" web sitesi 3 Mayıs 2010 Pazartesi gününden itibaren yayında olacak. Site üzerinden pasaport başvuruları için ilgili emniyet müdürlüklerinden randevu alınacak ve -umarım ki- başvuru işlemleri daha da kolaylaştırılıp bekleme süresi azaltılacak. Yeni pasaportlar 1 Haziran 2010 tarihinden itibaren verilmeye başlanacak. Henüz yeni pasaport fiyatları ile ilgili bir artış olmayacağı ön görülmekle birlikte geçerlilik süresi dolmamış veya 2015'in Kasım ayına kadar geçerli olan pasaportların değiştirilmesininde gerekmediği belirtiliyor.

Bunları nereden mi biliyorum? Baş Konsolos Naci Koru'nun Hariciyeden Bilişim Yazıları isimli kendi blogundan. Ayrıntılara aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Hayırlı olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder